Oprava plavební komory ve Veselí nad Moravou se překlenula do další fáze

Technicky náročná oprava plavební komory ve Veselí nad Moravou se po téměř čtyřech měsících převážně bouracích prací překlenula do fáze výstavby. Práce v následujících týdnech tak budou zahrnovat převážně armování, bednění a betonování jednotlivých bloků. Oprava bude podle plánu dokončena do konce dubna tak, aby 1. května mohla bez omezení začít hlavní plavební sezóna.

Práce na plavební komoře ve Veselí nad Moravou zahájilo Povodí Moravy počátkem října. Po odčerpání vody ze stavebního prostoru se práce soustředily na demontáž původních prvků jako jsou vrata, dosedací prahy, úvazné prvky či elektroinstalace, vyčištění komory od nánosů a odbourání poškozených betonových konstrukcí. V průběhu ledna byly tyto práce dokončeny a stavba tak pokročila do fáze výstavby. „V následujících týdnech budeme provádět zejména armovací a bednící práce, betonáž jednotlivých bloků a montáž nových úvazních prvků. Do začátku hlavní plavební sezóny zbývají tři měsíce a v tuto chvíli se nám bez problémů daří plnit časový harmonogram,“ říká generální ředitel Povodí Moravy Václav Gargulák.

Oprava plavební komory ve Veselí nad Moravou je součástí komplexních oprav všech plavebních komor, které Povodí Moravy na Baťově kanálu plánuje. Komory byly postaveny ve 30. letech minulého století a v průběhu svého fungování procházely pouze dílčími opravami. Jedná se tak o jeden z nejvýznamnějších projektů, které se na vodní cestě v jeho moderní historii uskutečnily.

S ohledem na technickou náročnost oprav a zachování plného provozu hlavní plavební sezóny jsou práce na komorách rozděleny a probíhají postupně. Letošní oprava plavební komory ve Veselí nad Moravou vyjde na 25,5 mil. Kč a financování je zajištěno z prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury.

Povodí Moravy jako správce Baťova kanálu v posledních letech výrazně investuje do bezpečnosti, komfortu a plynulosti plavby na Baťově kanálu. V loňském roce například dokončilo modernizaci rejd jedenácti plavebních komor spojenou s výstavbou nových čekacích stání za 61 mil. korun, která výrazně přispěla k bezpečnosti provozu na vodní cestě.

V rámci Baťova kanálu je v provozu celkem 13 plavebních komor, jejichž provoz zajišťuje Povodí Moravy. Povodí Moravy je dle zákona číslo 114/1995 Sb. o vnitrozemské plavbě správcem vodní cesty Otrokovice – Rohatec (Baťův kanál). V souladu s ustanovením tohoto zákona, provádí Povodí Moravy, závod Střední Morava v Uherském Hradišti v rámci svých povinností práce na vodní cestě, související s provozem, údržbou, obnovou a modernizací dopravně významné využívané vodní cesty. Jednou z hlavních činností na vodní cestě je udržování bezpečného a provozuschopného stavu vodní cesty a zajišťování provozních funkcí všech zařízení sloužících plavebnímu provozu. Jedná se především o udržování plavebních hloubek v celé šířce plavební dráhy, odstraňování překážek z plavební dráhy, opravu břehového opevnění a značení vodní cesty plavebními znaky.

Obr.: Na dokončené bourací práce naváže od ledna betonáž

Fotografie pro média:

Rekonstrukce plavební komory ve Veselí nad Moravou
První provedená betonáž - blok u horního provizorního...
stáhnout originál (JPG, 3 MB)
stáhnout popis (TXT)

Rekonstrukce plavební komory ve Veselí nad Moravou
Na dokončené bourací práce naváže od ledna betonáž
stáhnout originál (JPG, 3 MB)
stáhnout popis (TXT)

Další informace:

Ing. Jana Kučerová

tisková mluvčí, vedoucí útvaru vnějších vztahů a marketingu

T +420 541 637 317 M+420 702 153 308

publikováno dnes 09:40 štítky: rekonstrukce plavební komory, Baťův kanál, plavební komora,